lørdag 14. mai 2011

NATURENS MYSTERIER - BEFRUKTNING ELLER EI

Og endelig i blomst!

Plommetre med barduner!

Jeg har bardunert plommetreet! Vi fikk dette treet til vårt bryllup i 2003. Det har ikke blomstret. Langt mindre gitt frukt. Så leste jeg et sted at dersom et tre får gro oppover tror det at det er ungt, og at det dermed ikke trenger å formere seg. Derfor ingen frukt. For at et tre skal bære frukt må det tro at det er gammelt, og det gjør det når grenene peker nedover. Så jeg kjøpte teltplugger. Knøyt hyssing på grenene, og se hva som skjer: Treet blomstrer!

5 kommentarer:

  1. Wow så flott da!! Også så mye blomster! Håper dette vil bære frukter også!

    SvarSlett
  2. Det visste jeg ikke! Takk for info:)

    SvarSlett
  3. Ja, dette tipset fikk jeg hos det lokale gartneriet her :-)
    Så flott at det blomstrer, og håper det blir mye god frukt!

    SvarSlett
  4. Jeg er mektig imponert over din iver og dine kunnskaper, Ellen!

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!