onsdag 9. november 2011

VINTERBADING MED NRK ØSTAFJELLS


I går var det sko, og dag blogger jeg meg selv halvnaken og veldig blid.  Don't be shy on it!

ÅSGÅRDSTRAND DAMEKURBADFORENING FOR SINNSROENS FREMME fortviler? Raser? Ler? Fortviling og rasing er nærmest uforenlig med bading i iskaldt vann. Da må man bare le, for det er så kaldt og villt å senke seg ned i det våte element når det er enda kaldere i lufta.

Bydrift Horten kommune har tatt opp trappa vi bader fra. Forståelig nok. For den får seg en hard trøkk vinteren igjennom, selv om været ikke er av det kraftigste her i indre Oslofjord. Litt trasig for vinterbadere. Nå må vi vasse. Og det er kaldt på beina når det er langgrundt og lavvann!

I dag var det 7 grader inne på stranda. Nydelig morgen, soloppgang, vindstille. Kakao og god prat etterpå. Med mikrofon denne gangen. Så ikke 100 % avslappet da. Journalisten hadde sitt første vinterbad og mikrofonen var med uti vannet også! Får håpe hun har fått varmen i seg nå!



Her er linken. Spol frem til 37 min: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/802352/


Nå i slutten av januar 2012 kan jeg fortelle at trappa har vært tilbake en måneds tid. Hurra!

12 kommentarer:

  1. Du er bare helt rå du - og helt herlig!!!
    Bade på radio, hvor kult er ikke det da! Lure med seg reporter og mikrofon ut i det "tempererte" vannet. Herlig!!

    SvarSlett
  2. Brrr...det ville jeg aldri blitt med på...

    SvarSlett
  3. Det er nok derfor du ikke ble Journalist Pia:D

    SvarSlett
  4. Helt diggbart!! Jeg er en liten frysepinn så det frister ikke sånn umiddelbart, men skjønner at det må være veldig forfriskende og sikkert herlig etterpå:-)
    Grattis som radiokjendis da:-)

    SvarSlett
  5. Takk Dere! Jeg var også en frysepin før Sigrid, men tror at badingen gir bedre blodsirkulasjon for nå fryser jeg ikke så mye lenger!

    SvarSlett
  6. Brrrr, dette så kaldt ut! Men du gjør en veldig god figur, halvnaken. :-)

    SvarSlett
  7. det var et fint bilde av oss! Her er linken til sendingen som gikk den morgenen: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/802352/http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/802352/

    Saken gikk kl 06.45! God helg!

    SvarSlett
  8. Helt herlig Ellen! Kjempeflott bilde, og så morsomt med reportasje da! Skulle gjerne prøvd dette jeg ;)
    Klem fra
    Mette

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!