onsdag 25. juli 2012

ALEXANDER CALDER OG PARKEN RUNDT LOUISIANA MUSEUM FOR MODERNE KUNST

Utsikten fra kafeen utover Øresund. En fantastisk skulptur som er en mobile der den øverste stangen ballanserer med de to gule og den blå i perfekt harmoni. Så behagelig å se på!

Samme skulptur, sett fra motsatt retning

Når man snur blikket noen grader ser man denne

Slapper av med kunst!

Fantasktisk å løpe opp og rulle ned, mange ganger!


Skulptur av Henry Moore, ser helt fantastisk ut mot sjøen.



På vei mot hovedinngangen igjen - vi skal reise derfra.


De øverste skulpturene er laget av den amrikanske kunstneren Alexander Calder. Da jeg bodde i København var det en stor utstilling av hans verker på Louisiana. Han er virkelig et lekent multitalent som jeg ble utrolig facinert av!

Nederst her ser du britiske Henry Moores skulptur, monumental og harmonisk står den ut mot Øresund. Jeg kjenner sjelen falle til ro når jeg ser dette!

Har noen skulpturopplevelser du aldri glemmer?

Finfin dag til deg fra meg!

Ellen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!