onsdag 29. august 2012

JEG ER MAMMA. JEG BLOGGER. JEG ER SAMFUNNSENGASJERT.

Et bra samfunn tar godt vare på barna

Mamma + blogging. Det er meg og mange andre mammaer der ute det. Vi skriver om forskjellige aspekt ved mammarollen med utgangspunkt i hvem vi er, og hvordan vi opplever mammalivet.

I Ellens Oase, og ellers i livet er jeg opptatt av det universelle i det å leve med barn, og det å være menneske. Det er mye man kan bli beundret for, man blir ikke så beundret for å bruke tid på barn. Jeg registrerer med stor forundring og tristhet at kvinner som er opptatt av av samfunnet fra tid til annen uttaler i media at

"Kvinner ofrer karriæren til fordel for barna!"

Og jeg spør meg selv, og nå dere; hva er det for slags samfunnsfientlige uttalelser? Jeg tenker at det er bra for et samfunn at folk jobber, men også helt nødvendig at vi tar godt vare på barna. Hvorvidt det i ulike faser innebærer heltidsarbeid, deltid eller hjemmeværing for far eller mor spiller ikke så stor rolle. Det er instillingen til hva som er viktig for et samfunn jeg er opptatt av. Så får lønn og pensjonspoeng ha en annen, og også helt nødvendig diskusjon, prosess og løsning.

Et godt samfunn tar vare på barna, og verdsetter dette arbeidet også økonomisk. Men viktigst av alt er holdningen; vi må ta vare på barna, vi må ha tid til barna, og inkludere dem i livene våre.

Skjønn og god dag til deg som leser!

Ellen

Nå har jeg registrert meg på Bloguratt.
Jeg har plassert min blogg i Tønsbergnorske bloggkart!

1 kommentar:

  1. Jeg ville heller ofret jobben frem for barna.. Det burde være en selvfølge at de kommer først ! ♥

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!