onsdag 26. september 2012

ENDELIG BOKBLOGGTURNE!


Stein Erik Lunde:
Uka etter
Da er jeg endelig klar med høstens første bokbloggturnebok for min del. Det er Stein Erik Lundes bok Uka etter jeg har lest. På bokas bakside står det at dette er en roman for alle aldere. Som nesten alltid når jeg leser ungdomsbøker - for det mener jeg denne er - så blir jeg usikker på hva de unge mener, selv om det ikke er det jeg skal gjette meg til her da. Jeg skal kun skrive hva jeg synes.

I første halvdel synes jeg at det går litt trått, og at det minner meg om noe jeg har lest før. Så må jeg minne meg selv om at de som jeg tenker at er i målgruppen for boka, som ikke bør være så mye under 12 år tror jeg - neppe har lest så mye litteratur fra uka etter mordet på JF Kennedy, så da er kanskje ikke det så relevant.

Ut over i boka blir mer mer driv i teksten når forelskelsen dukker opp. Den pure og spede erotiske debuten får frem både gamle minner og smilet hos meg. Erotikk for nybegynnere på en fin måte, og fra en gutts synsvinkel. Vakkert!

Andre som har skrevet om boka er:

Med bok og pallett

Julies bokbabbel

Og forlaget: Cappelen Damm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!